Etkinlik Programı
1. Gün sabah oturumu
SAAT/GÜN | 07.02.2024 (1. GÜN) |
08:00 - 08:45 | DERS ADI: Psikolojik İlk Yardım Giriş-1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Havva KAÇAN | |
DERS KONUSU: - Tanışma, - Eğitim öncesi ön değerlendirme (Anketlerin doldurulması) | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılar ile tanışma, eğitimden beklentilerin konuşulması, eğitim öncesi ön testlerin uygulanması Katılımcı; ü Kendini tanıtır. ü Eğitimcileri tanır. ü Eğitimden beklentilerini ifade eder. Program için gerekli ön testleri doldurur. | |
09:00 - 09:45 | DERS ADI: Psikolojik İlk Yardım Giriş-2 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Leyla BAYSAN ARABACI | |
DERS KONUSU: Eğitim programının tanıtılması ve eğitimin hedeflerini açıklama | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Tanışma, Eğitim öncesi ön değerlendirme (Anketlerin doldurulması), katılımcılar ile tanışma ve ön testlerin uygulanması. Bu kapsamda katılımcılardan; ü Programın amacını söyleyebilir. ü Programın hedeflerini açıklayabilir. ü Program süresini bilir. ü Program içeriğini kavrar. ü Programa devam süresini bilir ve buna uygun hareket eder. | |
10:00 -10:45 | DERS ADI: Özel Gereksinimli Çocuk Kimdir?-1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Esra Zehra KETENOĞLU KAYABAŞI | |
DERS KONUSU: Özel Gereksinimli Çocuklar ve Fiziksel Gelişim Özellikleri | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu dersin amacı dinleyici kitlesini özel gereksinimin ne olduğu ve özel gereksinimli çocukların özelliklerinin neler olduğunu aktarmak ve genel bilgiye sahip olmalarını sağlamaktadır. Bu kapsamda, ü Özel gereksinimli olma durumu, özel gereksinim türleri, toplumda özel gereksinimlilerin popülasyonu, özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri, özel gereksinimin nedenlerini bilir. ü Özel gereksinimli bireylerin tanılama ve yerleşme süreçleri, özel gereksinimli bireylere sunulan eğitim ortamları, kaynaştırma eğitiminin nasıl olacağının farkına varır. ü Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı ve müdahale türleri konuları hakkında bilgi sahibi olur. ü Özel gereksinimli çocuğun normal gelişim gösteren çocuktan farklı fiziksel özelliklerini bilir ve izler | |
11:00 -11:45 | DERS ADI: Özel Gereksinimli Çocuk Kimdir?-2 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. .Esra Zehra KETENOĞLU KAYABAŞI | |
DERS KONUSU: Özel Gereksinimli Çocuklar ve Psikososyal Gelişim Özellikleri | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders kapsamında Erickson’un psikososyal gelişim kuramı ele alınacak olup özel gereksinimli bireylerin özel gereksinim türlerine göre gelişim evreleri hakkında bilgilendirme yapılacaktır. Bu kapsamda katılımcılardan, ü Çocuğun psikososyal gelişim dönemlerini açıklayabilir. ü Çocuğun psikososyal gelişim dönemlerini izleyebilir. ü Eric Erikson’un psikososyal gelişim basamaklarını bilir. | |
12:00 -12:45 | DERS ADI: Afetlerde Özel Gereksinimli Çocuklar -1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Kasım KARATAŞ | |
DERS KONUSU: Afet Sonrası Özel Gereksinimli Çocuklarda Görülebilecek Değişiklikler (Fiziksel, Bilişsel, Duygusal, Davranışsal) | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Afet sonrası özel gereksinimli çocuklarda yaşanabilecek fiziksel, bilişsel, duygusal ve davranışsal değişiklikler konusunda bilgi aktarımı gerçekleştirmek, farkındalık oluşturmak, değişim yaşayan çocuklara yönelik müdahale becerileri geliştirmek ve bu alandaki araştırma yeteneklerini geliştirmeyi teşvik etmektir. Bu kapsamda, ü Katılımcıların afet sonrası özel gereksinimli çocuklarda fiziksel değişikliklerin ne olduğunu, bu değişikliklerin nedenlerini ve bu çocukların bu değişikliklere nasıl yanıt verebileceğini öğrenirler. ü Katılımcılar afet sonrası bilişsel değişikliklerin bu çocukların öğrenme, iletişim ve problem çözme yeteneklerine nasıl etki edebileceğini öğrenirler. ü Katılımcılar bu çocukların duygusal tepkilerini, ilişkilerini ve sosyal uyumlarını nasıl etkileyebileceğini değerlendirmeleri ve bu alanda destek sunma becerilerini geliştirme süreçlerini öğrenirler. ü Katılımcılar bu çocukların davranışlarında meydana gelebilecek değişiklikleri tanımaları, bu davranışların nedenlerini anlamaları ve etkili müdahale stratejilerini geliştirmeyi öğrenirler. ü Katılımcıların bu alanda araştırma yapma yeteneklerini geliştirmeleri ve elde edilen bilgileri uygulamada nasıl kullanabileceklerini öğrenirler. |